pixel

3 onmisbare tips voor lokale ondernemers

Als lokale onderneming richt je je voornamelijk op een lokaal doelpubliek. Je doel is dan ook om mensen tot bij jou in de winkel te krijgen. Maar hoe doe je dat nu? Hoe bereik je de mensen uit jouw regio, en belangrijker hoe breng je ze tot bij jou. In dit artikel geven we alvast 3 tips om jouw online aanwezigheid te optimaliseren op lokaal niveau.

1) Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf is een gratis dienst van Google waarbij je je bedrijf kan registreren. Zo kan je op een makkelijke manier je bedrijf in de lokale zoekresultaten laten voorkomen.

Het grote voordeel van deze dienst is dat mensen die zich binnen een bepaalde regio bevinden of zoeken naar een handelaar in een specifiek gebied jouw bedrijf op een zeer opvallende manier te zien krijgen.

Google mijn bedrijf vermelding van Necess

Tip: 9 op 10 mensen kijken naar reviews alvorens iets te kopen. Vraag dus zeker aan je klanten een review achter te laten over jouw bedrijf.

Hier vind je een voorbeeld van een Google mijn bedrijf vermelding als je in Zandhoven zoekt naar webdesign. Afhankelijk van jouw locatie zal je bij het intypen van webdesign andere bedrijven te zien krijgen. Net dat is de kracht van Google mijn bedrijf die jij als lokale ondernemer zoekt. Wil je echter steeds vanboven verschijnen dan zal je moeten inzetten op een goede SEO strategie.

Een opvallende vermelding die je gratis ter beschikking krijgt van Google.

Je verschijnt boven alle andere zoekresultaten en net onder de advertenties. Voor deze verschijning heb je dus helemaal geen kennis nodig van SEO. Zorg er echter wel voor dat je alles over je bedrijf invult in Google mijn bedrijf. Denk aan type bedrijf, contactgegevens, openingsuren, …

Klik hier om jouw onderneming te registreren. Wil je het meeste uit je vermelding halen? Pas dan deze Google mijn bedrijf tips zeker toe.

2) Optimaliseer je website

Bij het maken of optimaliseren van je website is het zeer belangrijk dat je rekening houdt met je doelstelling. Heb je bijvoorbeeld een restaurant, dan is het de bedoeling dat mensen reserveren en tot bij jou komen om je keuken te ondekken. In dit voorbeeld is het dus belangrijk dat mensen weten waar je restaurant gelegen is en dat ze makkelijk een tafel kunnen reserveren.

Je website optimaliseren voor lokale zoekresultaten

Je website optimaliseren voor lokale zoekresultaten

Hier zijn alvast enkele makkelijk te implementeren tips om jouw pagina in de lokale zoekresultaten te laten verschijnen.

  • Vermeld je adresgegevens op elke pagina
  • Zet je locatie in de titel, meta-omschrijving en url van je pagina
  • Gebruik de juiste zoektermen met behulp van de keyword planner
  • Onthoud dat je mensen in je zaak wilt ontvangen
  • Nog hoger scoren bereik je met deze 12 seo tips

3) Lokaal adverteren

Zowel op Google als op Facebook kan je met behulp van een goede advertentie je specifiek richten op mensen met bepaalde interesses of mensen die zich in een bepaalde regio bevinden. Als je dus een kledingswinkel hebt in Zandhoven kan je in de buurt van Zandhoven advertenties laten zien aan geïnteresseerden.

Adverteren via Google

Via Google kan je op bepaalde woorden adverteren. Als we weer het voorbeeld van de kledingswinkel gebruiken zouden we dus op zoekwoorden als: kledingwinkels, kledingzaak of als je je specialiseert in 1 merk of kledingsstuk rechtstreeks daarop adverteren.

Het mooie is dat we de regio waarbinnen we willen adverteren kunnen instellen. Zo richt je je dus specifiek op mensen die zich in de buurt van je winkel bevinden en op zoek zijn naar een plaats waar ze even rustig kunnen shoppen.

Je betaald per klik, dat wil zeggen dat je enkel betaald voor mensen die ook effectief op je advertentie klikken.

Adverteren via Facebook

Facebook geeft je verschillende mogelijkheden om te adverteren. Zo kan je een specifieke doelgroep opmaken. Hiervoor kan je kiezen tussen verschillende gegevens zoals: geslacht, interesses, leeftijd, …

Ook hier kan je je advertentie richten op een bepaalde regio. Zo vermijd je dat mensen die toch niet tot naar je zaak kunnen/willen komen je advertentie te zien krijgen.

Tip: Stel de taal van je advertentie in.

Je facturatie hangt af van je type advertentie. Doorgaans betaal je per 1000 weergaven. Maar ook betalen per klik is mogelijk.

Heb je hier graag wat hulp bij?

We helpen je graag bij het uitbouwen van jouw online aanwezigheid. Je kan ons dan ook steeds contacteren.

KLAAR OM JE ONDERNEMING EEN DIGITALE BOOST TE GEVEN?

Contact

0476 24 71 35
vansteenacker.axl@necess.be
Delphine Adriaensstraat 13
2275 Lille