pixel

Is het tijd om een professionele website te laten maken?

Heb je nog geen professionele website laten maken? Contacteer ons dan, maar anders …

Een website kan je de dag van vandaag echt niet meer missen. Jij als ondernemer die wilt groeien beslist dus om een professionele website te laten maken. De eerste vraag is: “wie kan een professionele website maken voor mij?”. Niet iedereen heeft kaas gegeten van de wereld van het programmeren. Laat staan dat je er tijd voor hebt.

Maar ik ken zo veel collega ondernemers die een professionele website hebben maar er niets mee verkopen. De website staat er maar omdat het ‘hoort’. Als we dan het aantal bezoekers op de website bekijken zijn we snel uitgeteld, zo goed als niemand! ❌

Moet je echt een nieuwe & professionele website laten maken?

Een nieuwe website klinkt al snel heel sexy. Met chique termen als een professionele website laten maken komen er dan ook veel sales binnen voor die bedrijven. Maar doen zij dat dan enkel met hun professionele website? Zeker niet! Wij ook niet trouwens!

Begrijp me niet verkeerd een website die er professioneel uitziet is stap 1. Niemand gaat in zee met een bedrijf uit de jaren stillekes. Het verschil zit hem in wat je doet op die website. Het is perfect mogelijk om nieuwe klanten aan te trekken door een nieuwe, professionele website te laten maken. Het is het begin van alles maar niet het einde.

Merk jij nu dat je eigenlijk te weinig tot geen verkopen uit je hyper moderne website haalt dan is de kans groot dat er ergens anders een conversie-killer zit. [Een conversie-killer is een element dat ervoor zorgt dat je geen of weinig waarde/verkopen uit je website haalt]. Maar is het wel echt nodig om te kiezen voor een nieuwe website? Let’s find out!

Dit werkt beter dan een nieuwe website laten maken!

Vooraleer je kiest voor een nieuwe (en deze keer echt een professionele 😜) website kijk je best eens naar wat je kan doen zonder te investeren in die nieuwe aankoop.

Komen er te weinig mensen op je website?

Na een grondige analyse merk je dat er eigenlijk niemand op je website komt. Dat heeft verschillende redenen. Bij 3/4de van onze klanten zaten ze voor onze samenwerking met een tekort aan bezoekers en bijgevolg ook aan klanten. Een nieuwe professionele website was wat ze nodig hadden, maar is dat wel echt zo?

Nadat we samen aan de slag gingen merkten we dat hun website wel oke zat. Er zit vaak ook wel iets scheef maar niets dat we niet kunnen oplossen. Maar goed, hoe krijgen we nu meer bezoekers op je huidige website zonder te investeren in een nieuwe professionele website.

1) SEO (= hoog scoren in Google)

Hoe snel zie je resultaat: Lange termijn: 3 – 6 maanden

Eén manier om nieuwe bezoekers aan te trekken is door in te zetten op seo. Een term die staat voor Search Engine Optimisation en waarvoor we al verschillende seo tips hebben uitgeschreven. Het komt erop neer dat jouw website bovenaan in Google staat wanneer mensen zoeken op bepaalde trefwoorden.

Een krachtig iets want in tegenstelling tot [SEA] betaal je hier niet per klik die je krijgt. Je betaalt eigenlijk helemaal niets. Je investeert er wel heel wat tijd in of je gaat een samenwerking aan met een partner gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie.

2) SEA (= adverteren in Google)

Hoe snel zie je resultaat: Korte termijn: 2 – 6 weken

We haalden het net al aan maar hier is het dan SEA, oftewel Search Engine Advertising. Bij deze techniek stel je advertentiebudget ter beschikking van Google. Je betaald Google weliswaar om jouw website gegarandeerd bovenaan te tonen wanneer iemand zoekt op een bepaald trefwoord.

Het systeem dat Google hiervoor gebruikt is PPC (= Pay Per Click). Dat wil zeggen dat je enkel betaald wanneer iemand effectief op je advertentie klikt. Je advertentie kan dus 10 keer weergegeven worden maar je betaald pas wanneer iemand effectief doorklikt naar jouw website.

Het grote verschil met SEO is dus dat je naast een eventuele beheerkost door een partner met kennis ook nog advertentie budget vrij maakt. Afhankelijk van je budget kan je dus ook al een keuze maken voor jouw marketing.

3) Posten op Sociale media

Hoe snel zie je resultaat: Lange termijn: 3 – 12 maanden

Een 3de element waar je echt eens naar moet kijken vooraleer je een professionele website laat maken is sociale media. Iedereen kent het en weet dat ze er eigenlijk actiever op zouden moeten zijn maar er is geen tijd voor.

Er zijn dan 3 opties:

  • Een medewerker aannemen die doelgericht bezig gaat zijn met jullie sociale media. Dit is eerder een optie voor grote bedrijven.
  • Je sociale media uitbesteden aan een externe partij. Die partij kan je waarschijnlijk flexibeler en efficiënter helpen doordat ze de sociale media van verschillende klanten beheren.
  • Of je verandert je mindset. Wij zijn van mening dat niemand je bedrijf zo goed kent als jij als ondernemer of iemand die bij je werkt. Je weet waar je naartoe wilt, waar het bedrijf voor staat, hoe jullie nu al communiceren, … Door wekelijks 1 uur vrij te maken voor jullie sociale media train je jezelf om binnen dat uur je socials up to date te houden. Niet meer, maar ook niet minder, dan dat uurtje per week.

Door in te zetten op regelmatig posten bouw je een waardevolle connectie op met je community. Mensen leren jou kennen maar neem ook zeker de tijd om die mensen terug te leren kennen. Je merkt het al, het is een tactiek die veel tijd en overtuiging nodig heeft maar als je hem goed uitvoert is dit een van de meest effectieve methodes om jouw omzet te doen groeien.

4) Adverteren op Sociale media

Hoe snel zie je resultaat: Korte termijn: 2 – 6 weken

Naast in te zetten op het posten en uitbouwen van je volgers kan je ook hier inzetten op advertenties. Je maakt dan ook weer een budget vrij om aan de sociale media te betalen. Ieder platform heeft zijn eigen manier van kosten aanrekenen maar meestal betaal je per 1000 weergaven. Een ander systeem dan prijs per klik.

Afhankelijk van de kwaliteit van je advertenties kan je dus super effectieve campagnes opbouwen met een zeer lage prijs per klik.

Adverteren gaat vaak hand in hand met het (organisch) posten. Initieel een boost geven aan je bereik, korte acties opzetten, continu nieuwe klanten bereiken, … Er zijn heel wat mogelijkheden die je kan uitwerken vooraleer je effectief zou investeren in een nieuwe website.

De juiste mix

Ieder onderdeel van je online aanwezigheid draagt bij aan het totaal plaatje. Mis je 1 stukje in de ketting dan kan het effect al snel tegenvallen. Neem dus eerst een stap terug en evalueer goed wat je wilt bereiken en hoe je dat wil doen. Neem daar gerust een extra creatieve kracht voor onder de arm die mee denkt over wat je kan doen en hoe je jouw ideale klant kan bereiken.

Wanneer moet je een professionele website laten maken?

  1. Als je nog geen website hebt
  2. Wanneer je website niet meer up to date is
  3. Als je website niet meer geschikt is om nieuwe klanten aan te trekken

Het is dus niet altijd noodzakelijk te kiezen voor een nieuw & professioneel geheel. Wij denken graag mee over hoe je jouw doelen kan bereiken. Contacteer ons gerust.

Wanneer niet?

Het is verloren moeite om te investeren in een nieuwe site als je website eigenlijk nog meekan mits een opfrisbeurt. We voorzien je dus graag van een analyse op maat van verbeterpunten, dat doen we volledig gratis. Zo weet je onmiddellijk of jij echt een professionele website moet laten maken of je jouw kostbare aandacht beter aan andere zaken besteed.

Ontvang gratis een website analyse

De elementen van een professionele website

Om conversie-killers te vermijden laat je dus een professionele website maken. Waarop moeten jij en je website bouwer dan letten? We schreven al een handige website gids uit waarin je leert waarop je moet letten wanneer je een nieuwe website laat maken.

Wanneer je een professionele website wilt laten maken gelden dezelfde principes. Het is wel belangrijk om je website af te stemmen op jouw doelpubliek. Zo is er een verschil tussen B2B en B2C maar ook binnen iedere sector gelden er andere zaken.

KISS

Een tip die je altijd in je achterhoofd moet houden is het KISS principe. KISS staat voor Keep It Stupid Simple. Als we hier zouden doorgaan over welke <html> tags je moet gebruiken en hoe je css moet gebruiken dan slaan je stoppen snel door en zijn we je aandacht kwijt. Niet waar?

Door je onderwerp in mensentaal te behandelen help je je bezoeker ook echt een stap vooruit. Dat bouwt weer mee aan de connectie op lange termijn.

 

Moet je een professionele website laten maken?

Professionele website laten maken, is het echt nodig?

Nu is het aan jou!

Vooraleer je halsoverkop beslist dat je een nieuwe professionele website laat maken om gegarandeerd succes te behalen is het verstandig eens goed te kijken naar de gigantische mogelijkheden van de online marketing wereld.

Zorg eerst en vooral voor genoeg bezoekers op je website en een sterke online aanwezigheid. Een professionele website is daar onderdeel van maar zeker niet de enige schakel in de ketting.

Professionele website laten maken bij Necess

Axl

Professionele website bouwer
Niet iedereen heeft nood aan een nieuwe website. Een website soms gewoon bijsturing nodig en een kritisch oog dat waakt over de kwaliteit. Nog een vraag? Bel me gerust op! Of stuur me een berichtje op LinkedIn.

KLAAR OM JE ONDERNEMING EEN DIGITALE BOOST TE GEVEN?

Contact

0476 24 71 35
vansteenacker.axl@necess.be
Delphine Adriaensstraat 13
2275 Lille