Is sociale media dood?
Heb je het gevoel dat jouw sociale media accounts eigenlijk niet leven? Hoe krijg je meer engagement op jouw posts op sociale media? Het is iets dat we vaak horen terugkomen. Veel ondernemers hebben het gevoel dat sociale media geen voordeel oplevert voor hun bedrijf, daar kunnen we zeker inkomen. Maar hoe kan je dit oplossen?
Neen, zeker niet!
Sociale media is zeker niet dood. We begeven ons nog steeds, vaker dan nodig, op sociale media. Maar het is wel moeilijker om een grote doelgroep te bereiken. Sociale media platformen kampen met een groot overaanbod aan content. Door wijzigingen in de algoritmes krijg je dus al even niet meer alles (onmiddelijk) te zien.
Maar met de recente storingen moeten we ons toch afvragen wat er gebeurd wanneer een platform als Facebook, Instagram of Twitter crasht of ermee stopt. Stel je voor dat je volledige marketing strategie rust op het draaien van advertenties. Die stort dan onmiddelijk in mekaar. Met een grote storing als deze heb je bijvoorbeeld al snel enkele uren geen bereik meer. Maar wat als deze storing langer duurt? Een dag? Een week?
Hoe weten we dat zo zeker?
Sociale media is nog steeds een belangrijk instrument voor veel bedrijven. Zelf zetten we ook in op sociale media. Straffer nog, het merendeel van onze klanten zijn afkomstig van sociale media. Met de juiste strategie en aanpak kan je dus heel wat bereiken. Heb jij bijvoorbeeld al een Pixel geïnstalleerd?
Een wat?
De Facebook Pixel is een handig hulpmiddel van Facebook waarmee je kan opvolgen wie je website bezoekt en welke acties deze onderneemt. Via retargeting kunnen we zo de website bezoekers zeer gericht advertenties sturen na het bezoek aan jouw website. Zo zorg je voor meer conversie en dus ook meer omzet voor jouw bedrijf.
We hebben al veel geschreven over de Facebook Pixel, dat heeft zijn redenen! Wanneer iemand voor de eerste keer op jouw website komt is dat zelden of nooit om onmiddelijk jouw product te kopen. We zijn steeds op zoek naar informatie. Neem jezelf als voorbeeld, vaak start je je zoektocht naar informatie in Google. Eens je die informatie gevonden hebt kan je aan de slag gaan. Nadien sluit je de website af. En dat is logisch! Je probleem werd namelijk opgelost!
Retargeting inzetten voor jouw bedrijf
Eens je website gesloten is ben je waarschijnlijk jouw bezoeker kwijt. Je kan dus de beste blogposts schrijven en honderden mensen helpen. Eens het probleem opgelost is zal jij naar de achtergrond verdwijnen.
Hier komt de Facebook Pixel in het spel. Door op te volgen wie op jouw website geweest is kan je nadien gerichte advertenties versturen naar die bezoekers. Nu kan je wel je product promoten en zo een bezoeker omzetten naar een klant. Met de juiste retargeting strategie en goede een advertentie krijg je dus weer aandacht van je doelgroep en kan je een éénmalige bezoeker omzetten naar een betalende klant.
Dankzij al die hulpmiddelen kan je sociale media dus op een productieve manier inschakelen om jouw bedrijf te laten groeien! Maar vergeet niet dat jouw website een sleutelrol speelt in dit hele gebeuren. Als je website geen vertrouwen uitstraalt, of je bijna nieuwe klant niet kan overtuigen, dan is je investering in advertenties zo goed als voor niets geweest.
Op zoek naar meer klanten?
Maar ook bij storingen van die platformen is je website je enige betrouwbare terugvalbasis. Zonder een overtuigende en professionele website wordt het al snel moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen van jouw product.
Door in te zetten op sociale media in combinatie met een doeltreffende website kan jij vandaag het verschil maken. Daarom hoeft marketing nog niet vies te zijn. Je bent hier niet bezig met “valse” technieken om nieuwe klanten te strikken. We zorgen er enkel voor dat iemand die mogelijks interesse heeft in jouw product het te zien krijgt en weer een stap verder geholpen kan worden.
In ons nieuw e-book hebben we 5 super handige en praktische tips verzameld om van jouw website ook effectief een succes te maken.
Volg ons op Facebook!
Gratis e-book
Laat klanten tot bij jou komen in plaats van andersom.
Besluit
Wij zijn er van overtuigd dat je door gebruik te maken van de juiste strategie en het goed inzetten van jouw Facebook advertenties een aanzienlijke groei kan starten. Sociale media is alles behalve dood, de manier waarop we er voordeel uit halen evolueert. Door op deze evolutie in te spelen kan je je onderscheiden van de concurrentie en meer klanten verkrijgen.
Een eerste stap in de goede richting is alvast om de Facebook Pixel te installeren. Vergeet wel niet om je website verder te optimaliseren, hiermee maak je echt het verschil! Wanneer iedereen op Facebook hetzelfde profiel heeft kan jij je onderscheiden met je website. Een broodnodige basis om jouw boodschap en product de wereld in te sturen.
Meer artikels lezen?
Tijd om een professionele website te laten maken?
Moet je direct voor een nieuwe professionele website kiezen of zou je beter op andere zaken focussen?
Hoe maak je een website in 11 stappen
Hoe maak je een website? Wat moet je ondernemen om een website te maken met resultaat. 11 stappen om je eigen website te maken.
Samen een project lanceren?
Wil je graag samenwerken om ook van jouw online aanwezigheid een succes te maken? We spreken graag eens vrijblijvend af om jouw strategie en aanwezigheid te bespreken!
Tot snel!
KLAAR OM JE ONDERNEMING EEN DIGITALE BOOST TE GEVEN?
Contact
0476 24 71 35
vansteenacker.axl@necess.be
Delphine Adriaensstraat 13
2275 Lille